Série Kai
Pravidla hry
Povedeš si zápis svého dobrodružství na Průvodní listině, kterou najdeš v úvodu této knihy. Pro další dobrodružné výpravy si můžeš listinu sám obkreslit nebo si zhotovit fotokopie.
Během výcviku musíš jako rytíř Kai rozvinout svou obratnost v boji - UMĚNÍ BOJE a fyzickou vytrvalost a odolnost - KONDICI.
Než se vydáš za dobrodružstvím, je třeba zhodnotit, nakolik byl tvůj výcvik účinný.
Udělej to tak: vezmi tužku a naslepo zapíchni její neořezaný konec do Tabulky náhody na poslední straně této knihy. Pokud se trefíš do znaku 0, zacházej s ním dále jako s nulou.
První číslo, které tímto způsobem získáš z Tabulky náhody, představuje tvé UMĚNÍ BOJE. K tomuto číslu přičti 10 a součet zapiš do okénka UMĚNÍ Boje ve své Průvodní listině. Např. kdyby tvá tužka ukázala na číslici 4 v Tabulce náhody, zapsal by sis do okénka UMĚNÍ BOJE číslo 14. V boji bude stát tvá hodnota UMĚNÍ BOJE proti hodnotě tvého nepřítele. Čím vyšší skóre získáš, tím větší šance budeš mít při srážce se soupeřem.
Druhé číslo získané stejným způsobem z Tabulky náhody představuje tvoji KONDICI. Tentokrát přičti 20 a součet vepiš do okénka KONDICE v Průvodní listině. Např. kdyby tvá tužka padla na číslici 6, měl bys 26 bodů v kolonce KONDICE.
Pokud budeš v boji zraněn, ztratíš body KONDICE. Jestliže v kterémkoli okamžiku klesnou tvé kondiční body na nulu, jsi mrtev a dobrodružství končí. Body za KONDICI, které v průběhu hry ztratíš, můžeš znovu získat, ale jejich hodnota nesmí přerůst přes hodnotu, s níž jsi začínal.
Moudrost Kai
Cesta ti dopřeje jen vzácně chvíle oddechu, spíš se bude podobat jednomu nepřetržitému velkému nebezpečí. Od Temných pánů právě tak jako od jejich přisluhovačů nemůžeš očekávat žádné slitování, jsou to nepřátelé krvežízniví a krutě vynalézaví.
Využívej mapu, kterou jsi našel v troskách milovaného kláštera (je vpředu v knize). Pomůže ti udržet správný směr k cíli a orientovat se i v neznámém terénu.
Poznamenávej si postřehy z cesty, mohou se hodit při budoucí výpravě.
Řada věcí, které najdeš cestou, ti prokáže dobrou službu. Některé Zvláštní předměty oceníš i v příštím dobrodružství Lone Wolfa, zato jiné nejsou k ničemu, proto rozvažuj, co si ponechat a čeho se zbavit.
Ke králi vede mnoho cest, ale jen jediná umožňuje projít Sommerlundem až do Holmgardu s částečným omezením rizik. Moudra volba disciplín Kai a velká dávka odvahy dává každému hráči šanci dokončit výpravu bez ohledu na to, s jak vysokou hodnotou KONDICE nebo UMĚNÍ BOJE začínal.
Slavná památka rytířů Kai tě bude doprovázet na tvé nelehké pouti.
Mnoho štěstí!
Disciplíny
Během staletí ovládli mniši kláštera Kai různé způsoby boje, které jsou známé jako Disciplíny Kai a kterým se musí naučit každý rytíř řádu Kai. Jsi ještě velmi mladý a zvládáš teprve pět z Kai disciplín uvedených dále. Které disciplíny zvolíš, záleží jen a jen na tobě.
Vybírej pečlivě, protože každá z dovedností může být v některé fázi tvé riskantní výpravy užitečná.
Použiješ-li v pravý čas správný prostředek boje, můžeš si zachrániti život.
Až si vybereš pět disciplín Kai, zapiš si je do kolonky Disciplíny Kai v Průvodní listině.

Maskování
Maskování umožňuje rytířům Kai splynout s okolím. Ve volné přírodě mohou beze stopy zmizet mezi stromy a skalami a přiblížit se nepozorovaně až těsně k nepříteli. Ve městě se rytíři řádu Kai stávají díky Maskování zcela nenápadnými, podobají se místnímu obyvatelstvu a mluví bez cizího přízvuku. Snadno najdou útočiště nebo bezpečnou skrýš.
Pokud si tuto dovednost vybereš, zapiš si do Průvodní listiny "Maskování".

Lov
Umění lovu dává rytíři Kai jistotu, že v divočině nebude nikdy hladovět. Pokud se rytíř řádu Kai neocitne v nehostinné pustině nebo na poušti, bude vždy schopen obstarat si potravu. Tato dovednost se může hodit všude, protože umožňuje rytíři Kai rychlé a obratné přesuny z místa na místo.
Pokud si ji zvolíš, vepiš do Průvodní listiny: "Lov: není třeba mít při ruce nějaké potraviny ani ve chvíli, kdy přijde pokyn nasytit se".

Šestý smysl
Díky schopnosti Šestý smysl se může rytíř řádu Kai vyhnout bezprostřednímu nebezpečí. Pomůže mu odhalit pravé záměry neznámé osoby nebo odkrýt účel neobvyklého předmětu, se kterým se během dobrodružné výpravy setká.
Jestli si zvolíš tuto dovednost, zapiš do své Průvodní listiny "Šestý smysl

Stopování
Stopování je dovednost, která pomáhá rytíři Kai najít v divočině správnou cestu, vypátrat polohu jiného člověka či tvora a rozluštit tajemství šlépějí a stop.
Pokud se rozhodneš pro tuto disciplínu, zapiš do Průvodní listiny "Stopováni".

Léčitelství
Léčitelství je disciplína, která slouží k regeneraci sil, tj. k obnově bodů KONDICE, které rytíř Kai ztratil. Pokud tuto dovednost ovládáš, můžeš si připočítat k bodům za KONDICI vždy po jednom bodu za každou očíslovanou pasáž knihy, kterou projdeš, aniž se zapleteš do nějaké potyčky. Využít tohoto pravidla však můžeš jen tehdy, když počet bodů v okénku KONDICE klesne pod výchozí hodnotu. Nezapomeň, že tvoje KONDICE nemůže přerůst přes původní úroveň.
Pokud si vybereš tuto dovednost, zapiš si do Průvodní listiny "Léčitelství: +1 bod KONDICE za každou pasáž bez boje".

Ovládání zbraně
Mniši kláštera Kai vycvičili každého učedníka v dokonalém ovládání jednoho druhu zbraně. Pokud ses rozhodl, že jednou z tvých disciplín Kai bude dovedně zacházení se zbraní, vyhledej obvyklým způsobem číslo v Tabulce náhody na poslední straně knihy. Podle čísla, které z ní získáš, zjistíš, kterou zbraň mistrně ovládáš (srovnej s přehledem níže). Když ji použiješ v boji, připočti si dva body do kolonky UMĚNÍ BOJE.
To, že umíš zacházet s určitou zbraní, ještě neznamená, že ji budeš mít u sebe hned, jakmile vyrazíš na cestu. Během výpravy budeš mít dostatek příležitostí zbraně získat. Jedinou zbraní, kterou si Lone Wolf nese už od začátku sebou, je sekyra. Máš tedy štěstí, pokud ti v Tabulce náhody padla tužka právě na číslo 6 - sekyru.
Pamatuj si, že nepobereš víc než dvě zbraně najednou. Rozhodneš-li se pro tuto dovednost, zapiš si do Průvodní listiny "Ovládání zbaně + 2 body k UMĚNÍ BOJE, pokud je v boji tato zbraň použita".

Nehmotná clona
Temní páni i další ďábelské stvůry, kterým velí, ovládají schopnost útočit silou vlastní mysli. Proti jejich výpadům se můžeš bránit vytvořením nehmotné duchovní clony, štítu, a tak neztratíš body z konta KONDICE, i když se staneš terčem útoku touto skrytou zbraní.
Zvolíš-li tuto schopnost, zapiš do Průvodní listiny Nehmotná clona: při útoku duševní silou bez ztráty bodů".

Útok duševní silou
Rytíř Kai, který ovládá tuto dovednost, může místo běžné zbraně použít proti nepříteli svou duševní sílu. Připočítá si pak dva zvláštní body k hodnotě UMĚNÍ BOJE. Ale pozor, ne všem netvorům, se kterými se na své dlouhé dobrodružné cestě střetneš, duševní síla škodí. Včas se dozvíš, je-li tvůj nepřítel odolný.
Pokud tvoje volba padne na tuto disciplínu, zapiš si do Průvodní listiny "Útok duševní sílou: + 2 body k hodnotě UMĚNÍ BOJE".

Spřízněnost se zvířaty
Je disciplína, díky níž může rytíř Kai komunikovat s některými zvířaty a úmysly jiných může uhodnout.
Zvolíš-li tuto schopnost, zapiš si do Průvodní listiny "Spřízněnost se zvířaty".

Ovládání hmoty myšlenkou
Dokonalé zvládnutí této disciplíny vybaví rytíře Kai schopností pohybovat malými předměty pouhou silou koncentrace, silou vůle soustředěné na určitý předmět.
Pokud si vybereš tuto dovednost, zapiš si do Průvodní listiny "Ovládání hmoty myšlenkou".

Jestli se ti podaří překonat všechny nástrahy a s úspěchem završit úkol, který před tebe staví první kniha Lone Wolfa, můžeš se vydat za splněním dalšího nebezpečného poslání s druhou knihou Lone Wolfa již se šesti disciplínami Kai: pět stávajících můžeš doplnit o některou další podle vlastního uvážení. Pro dobrodružství, na které tě zve druhá kniha ze série Lone Wolfa, budeš tedy lépe vybaven, protože kromě šesti umění Kai máš právo použíti všechny Zvláštní předměty, které nashromáždíš v průběhu první výpravy.
Vybavení na cestu
Jsi oblečen do zelené tuniky a zahalen do pláště učedníka Kai. Když přehlížíš svou výbavu, uvědomuješ si, že nemáš moc věcí, které by se mohly hodit v boji o přežití.
Všechen tvůj majetek tvoří sekyra (zapiš ji pod nadpis Zbraně do Průvodní listiny) a batoh, ve kterém ti zbyla jedna porce jídla (poznamenej ji do kolonky Potraviny na Průvodní listině). U pasu se ti houpe kožený váček a v něm pár zlaťáků. Abys zjistil, kolik zlata máš v měšci, využij znovu Tabulku náhody. Číslo, které získáš známým způsobem, odpovídá počtu zlatých mincí uvnitř váčku. Vepiš ho do příslušné kolonky v Průvodní listině Měšec). Během cesty se bude zřejmě tvoje hotovost měnit, ale do váčku se nevejde víc než padesát mincí.
Mezi doutnajícími troskami kláštera nalézáš mapu Sommerlundu. S dojetím a naději, ale i s trochou obav, se díváš do mapy na vzdálený vytoužený cíl, na hlavní město Holmgard. Daleko od něj východním směrem rozpoznáváš zemi věrných spojenců, Durenor. Mapu opatrně skládáš a ukrýváš pod košili, tam snad bude v bezpečí.
Kromě mapy nalézáš také jeden z následujících přemětů:
  1. MEČ (Zbraně)
  2. PŘILBA (Zvláštní předměty). Pokud najdeš přilbu, přičti další dva body k součtu v KONDICI.
  3. DVĚ PORCE JÍDLA (Potraviny)
  4. DRÁTĚNÁ VESTA (Zvláštní předměty). Nošením posílíš součet KONDICNÍCH bodů o čtyři.
  5. PALCÁT (Zbraně)
  6. LEČIVÝ ELIXÍR (Obsah batohu). Obnoví čtyři ze ztracených KONDIČNÍCH bodů.
  7. HŮL (Zbraně)
  8. KOPÍ (Zbraně)
  9. 12 ZLATÝCH (Měšec)
  10. MEČ SE ŠIROKOU ČEPELÍ (Zbraně)
Jakým způsobem máš v ruinách hledat? Použij znovu obvyklým způsobem Tabulku náhody. Podle čísla, které poslepu vybereš, poznáš svůj nález na seznamu deseti předmětů. Závorka ti napoví, do které kolonky na Průvodní listině si máš svůj nález zapsat. Nezapomeň si také poznamenat, jak může ovlivňovat výši KONDIČNÍCH bodů.
Co všechno můžeš pobrat
Zbraně
Smíš si vzít nanejvýš dvě zbraně.
Zbraně ti samozřejmě pomohou v boji. Pokud sis zvolil jako jednu z disciplín Kai Ovládání zbraně a současně vlastníš správnou zbraň, pak si připíšeš před bojem dva body k hodnotě UMĚNÍ BOJE. Když se pustíš do potyčky beze zbraně, bojuj holýma rukama a odečti si od UMĚNÍ BOJE čtyři body. Můžeš použít i zbraň, kterou najdeš cestou.

Obsah batohu
Věci, u nichž je poznámka, že patří do batohu, nemůžeš přenášet žádným jiným způsobem. Ale batoh je malý, místa v něm je málo, proto se do něj najednou vejde maximálně osm věcí včetně porcí jídla.
Cestou narazíš na spoustu užitečných věcí, které si budeš chtít odnést. Ale musíš pořád dávat pozor na omezený počet věcí, které batoh pojme. Podle situace a podle vlastní úvahy můžeš předměty z batohu odhazovat nebo měnit, pokud zrovna nebojuješ.

Zvláštní předměty
Jsou to nejrůznější věci, které se nenosí v batohu. Jakmile nějaký takový Zvláštní předmět objevíš, dozvíš se, jak ho nést.
Každý zvláštní předmět má zcela určitý účel nebo účinek, o kterém se dozvíš ve chvíli, kdy předmět objevíš, nebo se jeho smysl bude postupně odhalovat s tím, jak se bude vyvíjet tvé dobrodružství.

Zlaté mince
Jejich místo je vždy ve váčku u pasu, který nepojme víc než padesát Zlatých.
Sommerlundskou místní měnou je Zlatý, který má podobu malé zlaté mince. Během cesty můžeš zlaťáky platit za svezení, za potraviny a možná dokonce zjistíš, že se hodí i na úplatky. Řada tvorů, které potkáš, má u sebe zlaté mince nebo je ukrývá ve svém doupěti. Pokaždé, když zabiješ nějakého netvora, můžeš si vzít všechny Zlaté, které u něho najdeš, a uložit je do vlastního měšce.

Potraviny
Poneseš si je v batohu. Každou porci považuj za samostatnou položku.
Všechny věci, které se ti mohou hodit a které si můžeš vzít na další cestu (zapsáním do odpovídající kolonky v Průvodní listině), jsou v textu vyznačeny velkými písmeny. Nejde-li o Zvláštní předměty (na ně budeš výslovně upozorněn), jde o věci, které můžeš nést v batohu, pokud se ti tam vejdou.
Během namáhavého putování musíš pravidelně jíst. Pokud se ti stane, že dostaneš pokyn, aby ses najedl, a ty nebudeš mít do čeho kousnout, Ztrácíš tři KONDIČNÍ body. Jenom v případě, že jednou z pěti disciplín Kai, které ovládáš, je Lov, nemusíš si dělat žádné starosti se zásobami jídla.

Léčivý elixír
Je to lék, který ti dokáže vrátit čtyři body k součtu KONDIČNÍCH bodů, když ho vypiješ hned po boji. Ale není ho nazbyt, můžeš ho mít jen jednu lahvičku. Když cestou objevíš jiný lék, dozvíš se, jak účinkuje. Všechny léky je třeba nést v batohu.